poniedziałek, 6 września 2010

Możliwości a możliwości

La Salette, najpiękniejsze sanktuarium w jakim byłem

Ci co mnie znają, wiedzą że uwielbiam rozróżniać te same słowa, które jednak mają wielką różnicę. Tak też jest z czymś co ogólnie nazywamy możliwościami.

Albowiem są możliwości i Możliwości...

Czym się różni jedno od drugiego??
możliwości to coś co możemy zrobić, co generalnie chcemy i dlatego to robimy! możliwości są różne bo różne są nasze chwilowe pragnienia. możliwość, to też coś co nie lubimy robić, ale przecież możemy! Za możliwości nie ponosimy konsekwencji ani też generalnie one do niczego nie prowadzą.

Możliwości zaś, to już wyższa półka. By mieć Możliwości potrzeba ograniczeń. Czasem trzeba czegoś nie robić w ogóle, by móc robić coś innego.. Ot na przykład sportowcy, mają możliwość robienia rozmaitych rzecz, ale ograniczają się poprzez diety, treningi (które męczą strasznie) by mieć Możliwość biegać, skakać, rzucać, dalej, lepiej, szybciej.. Ci którzy mają cel, mają też "Możliwości", możliwości bez celu są tylko "możliwościami"..

Lourdes, miejsce gdzie poczułem moc wspólnej modlitwy
Ja mam możliwość swobodnego życia, mimo iż jestem zakonnikiem.. Mam teraz wakacje i nikt nie sprawdzi, czy modliłem się różańcem, czy byłem na Mszy św, czy odprawiam Liturgię Godzin, Ba mogę wszystko olać i żyć sobie przez te 2 tygodnie wakacji jak typowy student na wakacjach, są kumple, są pieniądze i ludzie złoci, jestem w Monachium, w światowej stolicy Piwa!!.. Owszem, ale gdyby nie te "utrudnienia" jak ów wspomniany różaniec i inne, to nie miałbym Możliwości, tak ogromnego doświadczenia duchowego na szczycie La Salette, jakie miałem. Nie miałbym Możliwości poczucia mocy, cudownej modlitwy różańcowej w Lourdes. Nie byłbym w stanie zrozumieć piękna i duchu Liturgii oraz nie pojąłbym czym jest życie Wspólnotowe. Gdyby nie fakt, że te wszystkie pobożne praktyki, które staram się brać na poważnie (choć przyznam, jestem młody i nie zawsze mi sie to udaje).Gdyby nie zasady, które staram się przestrzegać i nie reguła którą próbuje żyć, to wiem na pewno, nie miałbym takich Możliwości jakie mam.


Dlatego warto ograniczać swoje możliwości, by mieć Możliwości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.